dimecres, 28 de novembre del 2012

EL CALENDARI D'ADVENT A LA CLASSE.

Avui hem estat preparant el calendari d'Advent a la classe!
Tot l'equip de mestres tenia un munt d'idees per fer-lo i, finalment, hem optat per l'opció 2x1!
Hem fet el que serà el detall de Nadal per emportar a casa i calendari d'advent a l'hora. 
Aquests són els resultats (després us explico com ens ho muntarem amb el 2x1, jejeje)





Cadascú ha elaborat el seu mòbil de Nadal.  Demà tocarà fer la targeta de felicitació que anirà penjada al final del mòbil i, també un missatge d'aquells que fan Nadal al darrere (la sorpresa serà una moneda de xocolata per al que li toqui obrir el calendari).
Les targetes s'aniran penjant a mesura que avanci el desembre.

Algunes fotos del procés:








Comença la preparació al Nadal!!! 

dilluns, 26 de novembre del 2012

UN NOU PREMI A PETITS GRANS ARTISTES!

Avui una de premis! He rebut el premi Dardos de la mà del Joel d' Educació i les Tic , la Magda d' Els petits infants  , la Blanca d' Actividades para Educación Infantil, Lluna d' Un polsim de sal, l'Eugènia de Mira què fem ara!, la Fany d' Un raconet d'idees, la Miren de Mis técnicas plásticas i Mamà recicla



.
Moltes gràcies a tots tres per aquest gran detall!!! 

Dia rere dia, Petits Grans Artistes va creixent amb un bon grapat d'il·lusió i, sobre tot, força creativitat.

Com sempre dic, compartir és créixer i espero créixer molt més!


Aquest premi és un petit reconeixement a l'esforç, creativitat i  dedicació que dia darrere dia  dediquem als nostres blocs.
Ara... a compartir!

Evidentment el torno ja que aquests 3 blocs són la mar de creatius i demostren diàriament la capacitat d'esforç blocaire.


+


Continuaria pq hi ha uns blocs a la red plens de creativitat però haig de parar!!! Són 15!!! 

Una abraçada a tots i gràcies per compartir!!! 



divendres, 23 de novembre del 2012

L'ARBRE DE KANDINSKY AMB TOC NADALENC.

Continuem amb el treball de Kandinsky amb els petits de Primària.
Aquesta vegada ens inspirem en la natura i fem el "famós arbre de Kandinsky". Aquesta idea està inspirada en l'arbre presentat a



Els nostres arbres estan inspirats en aquest gran artista però amb un toc del tot original: EL NADAL!

Aquí va el nostre bosc nadalenc:






Ha estat una feina molt elaborada. Els peques han treballat de valent i alguns han necessitat fins i tot 3 sessions per acabar la seva obra d'art (alguns encara necessitaran més temps).

Imprescindibles les imatges del procés:






Els materials, ja els veieu. Hem utilitzat capses de cereals per al tronc i retoladors permanents per a donar l'últim toc als arbres.
L'arbre s'ha fet a tot el cicle inicial amb la diferència que els nens i nenes de primer podien fer servir una plantilla per a fer l'arbre (només uns quants ho han fet, bona senyal!)

Jo, com sempre, he fet el meu propi (per un costat és nadalenc i per l'altre... al meu estil!)



Fins aquí l'entrada d'avui. 

BON CAP DE SETMANAAAAAA!

dimecres, 21 de novembre del 2012

TREBALLANT LA DESENA.

Avui una de mates!!!
Estem treballant la desena a 1r i en una de les sessions de desdoblaments de matemàtiques hem fet aquesta activitat que m'ha semblat interessant compartir amb vosaltres:







Prèviament hem treballat amb xapes, pinyes, càpsules de la Nespresso... el tema de la desena.

Per acabar, algunes de les composicions que fan els nostres petits artistes en estones de joc amb plastilina lliure. Del tot creatives!







I fins aquí, l'entrada d'avui! Fins aviat!!!  ;-D

dissabte, 17 de novembre del 2012

UNA CARTA ALS REIS BEN ORIGINAL!

JA ÉS NADAL... A PETITS GRANS ARTISTES!
No ho puc evitar! El Nadal està girant cantonada i aquesta entrada ha de ser ja per si voleu posar-la en pràctica!
Es tracta d'una carta de Reis del tot especial!
Cada Nadal els peques comencen la carta però van canviant d'opinió i la carta acaba sent un caos! (jejeje).
És per això que aquest any els hi he preparat una carta interactiva... Ja tindrem temps d'escriure-la quan s'apropi el gran moment!

Aquí va la super carta als Reis! 






Els peques encara tenen poques demandes però ja va bé, ja! 
Han aprofitat per escriure un petit missatge i penjar algun dibuix per als tres  amfitrions. 
Ja els he posat ben nerviosos!!!
La il·lusió comença a respirar-se a casa! 

El material: Poqueta cosa...



Hem utilitzat una pissarreta d'aquelles petitones però es pot fer fins i tot amb un tros de cartró!

Què? Us animeu? Un bon regal per als vostres fills, nebots, amics, nets... i molt fàcil de fer!

dijous, 15 de novembre del 2012

RACONS DE LECTO-ESCRIPTURA A 1r.

Per avui... una de racons!
Us presento la primera sessió de racons de lecto-escriptura que hem fet amb els nens i nenes de 1r.
Aquests racons pretenen millorar la comprensió en la lectura, en l'expressió escrita i, en definitiva que llegeixin tot jugant!

Cada racó té un mínim de 4 nens i un màxim de 6.
Els racons es realitzen en dues sessions setmanals i tothom ha de passar per tots els racons.

El primer racó és el treball de les paraules que comencen per... Un alumne ensenya una lletra de l'abecedari i la resta del grup han de dir paraules que comencin per aquella lletra.


El segon racó implica la lectura d'un conte breu i posteriorment han d'ordenar les imatges del conte tot identificant les parts escrites (amb ajuda del conte, si cal).
El treball es realitza de dos en dos:


La tercera proposta: confegir una frase simple.



Quarta proposta: Frases partides! Cada nen té un joc de 5 frases partides i han de trobar la seva parella.



Un altre racó: Redactar una petita frase a partir d'una paraula o dues escollides per ells mateixos:


Per últim, el racó de les dites de tardor! Han d'escollir una dita (amb model) i copiar-la en una cartolina per finalment fer un llibre de dites per a la nostra biblioteca d'aula. 
Han de llegir-la i fer un petit dibuix significatiu de la dita escollida assegurant-nos de que l'ha entès.


No cal dir que tots aquests racons han de ser supervisats per l'adult intervenint només en el cas que necessitin ajuda!
Alguns racons funcionen per si sol i d'altres necessiten de suport del mestre atenent així a la diversitat de l'aula.

Què us ha semblat? Creieu necessari aquest tipus de treball més lliure, més manipulatiu... a l'hora de treballar la lecto-escriptura? 

Si teniu propostes sobre el tema.. les agrairé.

Fins aviat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...