diumenge, 18 de març de 2012

EMOCIONS I SENTIMENTS A P3: COM ENS SENTIM?

Tal i com vam quedar, hem posat en pràctica a l'aula una activitat que prèviament havia provat a casa: "Com em sento?"
L'activitat els hi ha agradat molt, sobretot el fet de poder aixecar-se en qualsevol moment per canviar l'emoticono segons el seu estat d'ànim. Aquestes són les cares que fem servir:




I aquí teniu una mostra de l'activitat mentre es porta a terme:






Les expressions representen:

-Molta alegria
-Alegria
-Enuig
-Tristesa


Es poden afegir altres expressions progressivament a mida que entenguin el funcionament i també que creixin ja que hem posat en pràctica l'activitat a Infantil 3 anys.


L'activitat ens serveix, sobretot, per tal que verbalitzin els seus estats d'ànim. Parlem del per què del canvi d'humor, com ho podríem solucionar en el cas que estiguin enfadats o tristos...


El treball de les emocions i els sentiments és fonamental en aquestes edats (i sempre) per tal que les puguin entendre i gestionar. 





12 comentaris:

  1. Fantàstic, Olga!! No només m'ha agradat, sinó que m'ha encantat aquesta activitat que has preparat per treballar les emocions. Segur que els va agradar moltíssim.

    PD: Per cert, Olga! Ahir vaig arrencar el nou projecte del què et vaig parlar. Aquí en tens l'ennlaç Educació i les TIC 2.0. Espero que t'agradi i que ens hi veiem sovint.

    Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Hola Olga!!!!
    Genial.
    A P3 i a P5 tenia el material "com em sento" amb 4 sentiments/emocions: trist/a, content/a, cansat/da i enfadat/a. A P5 tenia les targes del nom amb lletra lligada i a P3 les fotos de cada nen/a. Quan pugui ho penjaré al bloc. :)

    I crec que el "més adient" seria posar com em sento, ja que "com em sento avui" és molt general i relatiu.

    Un petó.

    Meritxell

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Meritxell!
      Nosaltres treballem (a banda d'aquesta activitat) les emocions i els sentiments de forma progressiva. A P3 fem alegria i tristesa; a P4 enuig i sorpresa i a P5 por i vergonya. La resta es treballa al cicle inicial. És un treball que ens funciona molt bé.
      Els peques poden canviar el seu estat d'ànim en qualsevol moment "del dia". Treballem l'estat d'ànim en funció de com es senten.
      Amb petitons és més complicat però si comences tan aviat...sempre en treus més bons reslutats.
      Una abraçada i gràcies pels teus comentaris.

      Elimina
  3. Genial Olga! Segur que els farà créixer molt tot aquest treball sobre les seves emocions. En seran més conscients i aprendran a regular-les.
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La veritat és que tot just comencem ara. Funciona i els hi agrada però sempre et trobes amb algun tossut que, quan s'enfada...no ho vol reconéixer. A veure si l'activitat ens serveix per exterioritzar tot això que ens passa i que encara no té un nom concret.
      Gràcies pels teus comentaris!

      Elimina
  4. Olga aquesta activitat està molt bé per expressar els sentiments dels nanos i com bé dius si comencem de ben petits ho van interioritzant i és un treball que dona molts bons resultats.
    Ara que amb els tossuts i tant que costa que exterioritzin uffffff però de mica en mica van entrant en la dinàmica d'espressar els seus sentiments.
    Fins aviat guapa!!!!
    Petonets!!!

    ResponElimina
  5. HOla! me encanta esta actividad, y como soy una convencida que el trabajo en el aula de las emociones es fundamental en nuestras prácticas, te invito a compartir emociones en mi blog http://silvina-porelcaminodelasemociones.blogspot.com.es/.
    Preciosa tu actividad!!
    beset
    Silvina

    ResponElimina
  6. Hola Olga! M'ha agradat molt aquesta activitat! La vull portar a terme,i m'agadaria saber d'on has tret els emoticonos, i el fet que puguin anar canviant el seu estat d' ànim vol dir que dediqueu diferents estones del dia a comentar-ho? gràcies!!
    Gemma

    ResponElimina
  7. Hola! En primer lloc, gràcies per passejar pel meu raconet.
    Els emoticonos els vaig buscar al google, imatges, emoticonos. En trobaràs un munt!! N'hi ha de molt divertits. Jo els vaig imprimir i plastificar per tal que durin fins a final de curs.
    Sobre les estonetes que dediquem, les primeres sessions van ser a nivell grupal per tal que entenguessin el funcionament. Però, a hores d'ara van al racó quan ho necessiten. Jo estic a Inf. 3 anys i va costar una miqueta que no estiguessin jugant sense sentit amb les carotes...(que també tenia la seva part divertida!) segur que m'entens! Ara ja controlen més. Compta que es converteix en una activitat gairebé individual ja que en parlem quan hi ha algun canvi.
    Salutacions!

    ResponElimina
  8. Ho vaig provar a una aula de P3 amb la PDI i era molt interessant veure com els infants que no estaven contents explicaven el perquè.

    Petonets
    Sònia

    ResponElimina
  9. Hola! Boníssima activitat per desenvolupar la competència social mitjançant el propi coneixement i l'empatia! Sóc mestra de 1r d'educació primària. Volia dur a terme aquesta activitat a l'aula i m'està costant molt trobar els emoticons. Seria possible que em fessis arribar els que tu has utilitzat? O em diguessis d'on els puc treure? Moltes gràcies! El meu correu és: cmarrade@xtec.cat

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Carla! Ara mateix ho miro. Si trobo el document te'l passo.
      Una abraçada.

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...