dijous, 15 novembre de 2012

RACONS DE LECTO-ESCRIPTURA A 1r.

Per avui... una de racons!
Us presento la primera sessió de racons de lecto-escriptura que hem fet amb els nens i nenes de 1r.
Aquests racons pretenen millorar la comprensió en la lectura, en l'expressió escrita i, en definitiva que llegeixin tot jugant!

Cada racó té un mínim de 4 nens i un màxim de 6.
Els racons es realitzen en dues sessions setmanals i tothom ha de passar per tots els racons.

El primer racó és el treball de les paraules que comencen per... Un alumne ensenya una lletra de l'abecedari i la resta del grup han de dir paraules que comencin per aquella lletra.


El segon racó implica la lectura d'un conte breu i posteriorment han d'ordenar les imatges del conte tot identificant les parts escrites (amb ajuda del conte, si cal).
El treball es realitza de dos en dos:


La tercera proposta: confegir una frase simple.



Quarta proposta: Frases partides! Cada nen té un joc de 5 frases partides i han de trobar la seva parella.



Un altre racó: Redactar una petita frase a partir d'una paraula o dues escollides per ells mateixos:


Per últim, el racó de les dites de tardor! Han d'escollir una dita (amb model) i copiar-la en una cartolina per finalment fer un llibre de dites per a la nostra biblioteca d'aula. 
Han de llegir-la i fer un petit dibuix significatiu de la dita escollida assegurant-nos de que l'ha entès.


No cal dir que tots aquests racons han de ser supervisats per l'adult intervenint només en el cas que necessitin ajuda!
Alguns racons funcionen per si sol i d'altres necessiten de suport del mestre atenent així a la diversitat de l'aula.

Què us ha semblat? Creieu necessari aquest tipus de treball més lliure, més manipulatiu... a l'hora de treballar la lecto-escriptura? 

Si teniu propostes sobre el tema.. les agrairé.

Fins aviat!

12 comentaris:

  1. Genials aquests racons Olga !!!!
    M'han agradat moltíssim i personalment crec que són necessaris i cal fer aquest treball més manipulatiu i de creació en tot l'aprenentatge de la lectoescriptura.
    Com sempre una molt bona entrada guapa !!!!
    Petonets !!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Magda!!!! Veig que pensem igual... A veure si poc a poc el treball per racons es va imposant per davant del treball en fitxes o llibres com a únic treball a les aules.
      Una abraçada, guapa!

      Elimina
  2. Del tot necessari Olga! Trobo que crear situacions de joc per aprendre conceptes específics és fantàstic. Cal que els infants manipulin, inventin, creein, juguin, s'esforcin,... Trobo que portant a terme aquests racons ho estàs treballant tot, no? M'ha agradat molt! M'ho apunto tot.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic amb tu, Joel! Aquest tipus de treball si que va amb els nens i nenes del segle XXI! Més treball per racons i menys llibres!!!

      Elimina
  3. Molt xules les activitats!!A mi m'encanta treballar per racons( tant com als nens o inclús més... je,je). Tot i que pels de Primària de la meva escola sóc la rara, jo segueixo amb el meu tema...Ai! ja m'estic enrotllant!
    Gràcies per les activitats, m'apunto les idees!
    Un petonàs.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No et cansis d'animar a aquest tipus de racó, Marta! Nosaltres els hem encetat aquest any a 1r que ja es molt!!! A infantil ja portàvem anys treballant per racons i, com ja saps, funcionen però que molt bé!!! A veure si ho encomanem a la resta...
      una abraçada, guapa!

      Elimina
  4. Fantàstics aquests racons! Ara sí que gaudiran de la lectoescriptura aquests nens i més si ja estaven acostumats a fer racons a infantil. M'agrada el teu esperit reivindicatiu pels racons. Felicitats!
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Lluna! Tu saps que és molta més feina preparar el material de racons, la programació... però s'ho passen d'allò més bé i el millor: aprenen tot jugant!!!
      Una abraçada ben forta i gràcies per la visita!

      Elimina
  5. Quina passada Olga!!! Ja era hora que algu comencés a introduir els racons a Primària. Ara, a pels racons de mates!!!
    Ara que sóc a Infantil veig els avantatges d'aprendre per racons. Penso continuar-los, renovar-los si cal, i si mai torno a Primària, seguir amb ells (bé, com que ja els estàs introduint tu, doncs feina feta,jeje).
    Et felicito Olga, pels racons, pel blog!!! Que bé ser company teu!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per les felicitacions i també per la teva opinió, guapeton!
      La qüestió és començar a treballar per racons, oi? Ja anirem renovant quan calgui! A veure si d'aquí a poc podem parlar de racons a tota la Primària...
      I a veure si coincidim alguna vegada en algun cicle... jejeje Que ja m'agradaria treballar amb tu! Petonets i fins demà!

      Elimina
  6. Em sembla molt interessant el tema dels Racons a primaria (parlo com a mare,no com a profe). La meva filla va a 2n. i fà racons desde Infantil.I a primaria continuen amb aquest sistema que fà que els nens madurin millor i siguin conscients del que aprenen fent allò que més els hi agrada (que és jugar i descobrir tot allò que els hi envolta i sorprén.) Anims amb els racons i felicitats pel bloc!!!Es molt interessant!!! ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per la teva opinió, Maite!!! Estic totalment d'acord amb tu (com a mare i com a profe). Són els nens del segle XXI i no aprenen com nosaltres ho feiem, necessiten canvis!!! Els racons són una bona manera de començar aquests canvis, oi?
      Una abraçada i gràcies per la felicitació!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...