diumenge, 15 de gener del 2012

ENS INSPIREM EN CALDER: L'ESPIRAL

Enllaçant amb el treball dels cargols i la cargolera, a P4 continuen amb el treball de l' ESPIRAL. Un bon artista per inspirar-nos és en  Alexander Calder. 

En primer lloc, conèixer l' autor i la seva obra. Una vegada hem vist, com treballa, anem per feina:










L'activitat es realitza en dues sessions: La primera per conèixer l' autor i fet un primer esbos tot resseguint-lo amb pintura negra.
La segona li donem color a la nostra obra d'art.

Algunes de les obres que vam presentar als peques:


Altres sessions de visual i plàstica les vam dedicar a les escultures de l'Alexander Calder.
Alguns exemples:







També ens vam atrevir a fer les nostres pròpies escultures
Les primeres les vam fer partint del nostre nom. Van quedar molt maques.


 
La base està feta amb plastilina. Un consell: els filferros han de ser prims per tal que els puguin doblegar sense problema. En el nostre cas vàrem comprar packs de filferros de diferent gruix i els peques van necessitar la nostra ajuda per donar la forma al filferros més gruixuts.

Per acabar, i enllaçant amb el treball de les formes geomètriques, vam fer una escultura ben original. 


 
I ara.. un vídeo molt adient per passar a la classe en la presentació d'aquest gran artista:







8 comentaris:

  1. Quina gran entrada que ens has presentat. M'ha encantat! Fas unes aportacions molt interessants. Moltes gràcies.

    Ah, per cert! Tens uns artistes impressionants! Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Gràcies Joel!
    Intento transmetre la meva passió per l'art als peques. Cal potenciar aquesta grans creativitat de la que disposen. De ben segur que els ajudarà a ser una mica més lliures i segurs en ells mateixos.
    Petons plens de creativitat!

    ResponElimina
  3. Ja no recordava tot el que veu fer amb en Calder a P4. Aquest artista m'encanta. Com més el conec més m'agrada. A P5 també el treballarem aquest trimestre. M'apunto el vídeo de presentació que m'ha agradat molt.

    Petons amb un polsim de creativitat!

    ResponElimina
  4. Es poden fer les mil i una. Navegant per la xarxa he trobat activitats ben xules. Hi havia una escultura feta amb rotllos de paper, filferro i boletes de plaste que m'ha cridat molt l'atenció. Potser era a pinta la lluna (el seu logo té alguna cosa a veure).
    Un petonet i gràcies pel comentari.

    ResponElimina
  5. Qué bé Olga, el vostre treball es molt interessant!!! Calder es un dels artistes més gratificants per treballar amb els petits, el seu univers creatiu es tan proper a ells!! sí, a Pinta la lluna el tenim molt present!
    Un petonàs!

    ResponElimina
  6. Estic d'aocrod amb tu, Marisol! Va ser un artista de cap a peus i als nen@s els hi encanta.
    Després em passo per pinta la lluna.
    Una abraçada ben forta!

    ResponElimina
  7. Genial Olga!!!!
    M'ha encantat el treball que heu fet amb Calder. M'apunto alguna idea.
    Gràcies per compartir aquestes aportacions tant interessants.
    Petonets!!!

    ResponElimina
  8. Petonets per a tu també, Magda.
    Jo tampoc deixo de visitar-te en cada publicació!
    Gràcies pel comentari i fins aviat!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...